Blog

5 koraka za uspešnu STUDIJU SLUČAJA

Studija slučaja (CASE STUDY) predstavlja analitički metod za proučavanje konkretne realne situacije ili zamišljenog scenarija. Cilj ove metode jeste da pored prenosa stručnog znanja, prenese učesnicima neke sposobnosti uz pomoć kojih će kasnije lakše i na osnovu iskustva rešavati određene realne situacije.

Studija slučaja je metoda pomoću koje učesnici uče da donose odluke. Suština je u tome da ne postoji konkretno jedno tačno rešenje, već da postoje različite varijante rešenja koje ukazuju različite argumente za i protiv.

Koji su to koraci koji svaki rad na studiji slučaja treba da obuhvati?

Nakon boljeg upoznavanja sa samim pojmom studije slučaja, predlažemo vam 5 koraka koji će vam pomoći da uradite bolju studiju slučaja:

1.KORAK: INTRODUCTION (UPOZNAVANJE)

Odredite predmeta istraživanja, upoznajte sa samom studijom i datim podacima kao i ciljem istraživanja iz zadate studije slučaja. Pročitajte studiju slučaja par puta, prvi put kako bi se stekao pregled, a naredni kako bi se bolje razumele činjenice date u samoj studiji.

2.KORAK: CHALLENGE

Postavite pitanje sebi i svom timu: Koji je to problem sa kojim se određeni subjekat u studiji slučaja susreće? Napravite listu problema sa kojima se suočavate u studiji, prikupite potrebnu literaturu i podatke za dati problem.

3.KORAK: SOLUTION

Naredni korak jeste da uradite detaljnu analizu postojeće situacije. Potrebno je posebno obratiti pažnju na ovaj korak, jer na osnovu date analize proizilazi i rešenje studije slučaja. Uz pomoć analize činjenica, sakupljanja i ocenjivanja informacija, zajedno sa svojim timom razvijte strategije na osnovu kojih bi našli što više predloga rešenja za rešenje konkretnog slučaja.

4.KORAK: BENEFIT

Ako je vaš tim došao do rešenja, ARGUMENTUJTE GA. Razradite argumente koji će podržati vaše predloge za rešenje.

Zašto je to baš to rešenje pogodno za dati problem? Koji su benefiti, a koje mane vašeg rešenja? Koja je prednost vašeg predloga rešenja u odnosu na drugi tim?...

U ovoj fazi davanjem odgovara na neka od ovih pitanja, uvežbaćete kako da pitch-ujete svoje rešenje.

5. KORAK: RESULT

Izvođenje zaključaka na temelju analize. Šta je proizašlo iz situacije koja je dokazala da je dato rešenje zadovoljilo zahteve problema? Izvesti sažetak i zatvoriti slučaj.


Nadamo se da smo ti kroz ove korake približili i pomogli da malo bolje razumeš studije slučaja. A mi ti preporučujemo da se što pre upustiš u rad na jednoj od njih i spojiš teorijsko i praktično znanje na jednom mestu. Takođe, rad na njima će ti pomoći da se zamisliš nad strategijom, primeniš svoje znanje i da ga dopuniš, i da reflektuješ kompletan proces zajedno sa svojim mentorom.

Kreni od sebe

“Ako želiš promeniti svet počni od sebe“.- Konfučije

Priča Bachendri Pal je inspirisala milione ljudi širom sveta i motivisala ih da vrše pozitivan uticaj u svetu. Šta je to što je motivisalo ovu Indijku koja potiče iz sedmočlane siromašne porodice da bude aktivista i prva žena Indijka koja se popela na Mont Everest? I koji su to njeni poduhvati koji su bili nagrađivani više puta i koja je njena priča?

Bachendri Pal, jedna od petoro dece u svojoj porodici, nije pratila prosečan put žena u Indiji. Želela je da uradi nešto drugačije i da svoj uticaj u svetu. Prva želja za promenom dogodila se kada je odlučila da ne prati put koji se očekivao od nje, a to je bilo da bude učiteljica u školi. Kao veoma društveno prihvatljiv posao u Indiji, Bachendri Pal je odbila taj zahtev pri čemu je naišla na negodovanje okoline i svoje porodice. Za razliku od toga, želela je da osvaja vrhove planina.

Krenula je od sebe, čvrsto verujući u svoj poziv od manjih ka većim vrhovima planina. Iako je nailazila na mnoge prepreke na svom putu, dospela je da bude prva Indijka koja se popela na Mont Everest. Kroz svoj aktivistički rad doprinela je mnogim ekološkim promenama kako u Indiji, tako i u svetu. Osvojila je brojne nagrade, ušla u Ginisovu knjigu rekorda i primila brojne uticajne nagrade u Indiji. Izvršila je jedan od nedavnih poduhvata koji su bili veoma medijski propraćeni.

Naime, uspela je da organizuje volontersku inicijativu koja je rezultirala uklanjanjem 55 tona otpada iz reke Gange. Tim od 40 članova, uključujući Premlatu Agarval, prvu Indijku koja se popela na svih sedam vrhova sveta, uspeo je da očisti ovu ogromnu količinu smeća za samo mesec dana. Iako ova inicijativa nije ništa drugo do neverovatna, reka Ganga očajnički treba čišćenje, a tone otpada ulaze u reku svakog dana. Ova sveta reka nije samo mesto za verska čišćenja, već takođe skladišti tone ljudskog i industrijskog otpada.

Bachendri Pal je jedan od primera kako iz okruženja koje deluje nezamislivo za penjanje na visoka mesta ona baš to i učini, i to na najviši vrh sveta kao i nezamislive vrhove uspeha usvom radu.

Kako ti možeš da postigneš vrh u onome što radiš? Da li ti deluje da je okruženje takvo da nikako to ne možeš postići?

Nadamo se da će te ova priča podstaći da bar dovoljno veruješ u sebe da imaš hrabrosti da svakodnevno osvojiš svoje vrhove.

Možda trenutno nisu najviši vrhovi međutim put od hiljadu milja počinje jednim korakom...

Mi ti predlažemo da prvo kreneš od sebe.

Partneri

Zlatni partneri

Već preko pola veka generacije potrošača iskazuju zadovoljstvo našom bogatom ponudom slatkih i slanih proizvoda. O Bambiju najbolje govore naši brendovi, lojalnost naših potrošača i brojna priznanja. Ovo se pre svega odnosi na najprepoznatljiviju Plazmu, koja je danas prerasla u čitavu porodicu proizvoda namenjenu za mnogobrojne načine upotrebe, ali i na naše druge brendove kao što su Wellness integralni keks i barovi, Zlatni Pek, JOSH! slane grickalice, Bambi napolitanke i Bambi biskvite.

Bambi je ponosni vlasnik brojnih domaćih i međunarodnih nagrada i priznanja koji se odnose na visok standard kvaliteta proizvoda, kao i celokupne poslovne performanse. Nagrade i priznanja koja smo do sada dobili, potvrđuju naše liderstvo u različitim oblastima, kao što su poslovanje, društvena odgovornost, zaštita životne sredine i mnoge druge.

U središtu svih naših uspeha su naši ljudi. Posvećen, profesionalan i inkluzivni tim je odrednica za sve naše zaposlene. Ukoliko želite da postanete deo slatke priče, koju Bambi i zaposleni ispisuju već više od pola veka, pridružite nam se.
Mi smo #DelhaizeSerbia, ponosna članica velike #AholdDelhaize porodice. Kao jedan od najvećih poslodavaca u Srbiji zapošljavamo preko 12,800 saradnika. Lideri smo u maloprodaji, a naše Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnice pronašle su svoje mesto na više od 450 lokacija širom zemlje.
Jedan od strateških ciljeva naše kompanije jeste prepoznavanje i razvoj mladih talenata. Vodeći se tim ciljem kreirali smo dva talent programa, Find Your Place @Delhaize i Retail Management Traineeship, kako bismo kroz njih radili na stručnom osposobljavanju i profesionalnom usavršavanju mladih. Zbog toga smo veoma ponosni na činjenicu da svake godine na desetine mladih svoje prve profesionalne korake napravi upravo u našoj kompaniji. Radujemo se novom druženju i novim iskustvima.
Već 60 godina želimo vam - svako dobro - jer znamo da je dobro zdravlje naše najveće bogatstvo.
Naša istorija počinje davne 1960. u severnoistočnom delu Srbije. Šest decenija bilo je dovoljno da se od malog vršačkog pogona razvijemo do kompanije koja posluje na tri kontinenta. Danas smo deo globalne STADA porodice kojoj smo se priključili 2006. godine. Zajedno sa matičnom kućom, celokupan pristup poslovanju kao i svoj korporativni identitet gradimo na četiri ključne vrednosti: Agility, Entrepreneurship, Integrity i One STADA.

Principi održivog razvoja, kao i želja da svoje okruženje učinimo boljim mestom za život, predstavljaju stub našeg poslovanja. Hemofarm je prisutan u najprodavanijim farmakoterapijskim grupama, a više od 3000 zaposlenih svakodnevno se stara o tome da kvalitetni lekovi pravovremeno stižu do krajnjih korisnika.
Dinamično i multikulturalno okruženje u okviru STADA grupe zaposlenima pruža punu podršku u profesionalnom i ličnom razvoju. Osim toga, različitim aktivnostima, stipendijama i mentorskim programima kroz rad Hemofarm fondacije, trudimo se da izađemo u susret kako mladim talentima tako i čitavom školskom sistemu i obrazovnim institucijama. Zato smo uvek otvoreni za nova lica, predloge i ideje.

Srebrni partner


Who we are? P&G was founded over 180 years ago as a simple soap and candle company. Today, we’re the world’s largest consumer goods company and home to iconic, trusted brands that make life a little bit easier in small but meaningful ways. We’ve spanned three centuries thanks to three simple ideas: leadership, innovation, and citizenship. The insight, innovation and passion of hardworking teams has helped us grow into a global company that is governed responsibly and ethically, that is open and transparent, and that supports good causes and protects the environment. This is a place where you can be proud to work and do something that matters. Ariel ® Lenor ® Pampers ® Gillette ® Fairy® Pantene® Head & Shoulders® OralB® Always® Naturella® Aussie® Blend-a-mend® Mr Proper®